Nederland, waterland?
De afgelopen twee weken hebben we veel geleerd over het water. Zo zijn we te weten gekomen wanneer de waternoodsramp was en hoe dit heeft kunnen gebeuren. We lazen het boek ‘De zee kwam door de brievenbus’ en werden meegenomen in het verhaal van Liesje die de waternoodsramp heeft meegemaakt. We zijn te weten gekomen welke soorten rivieren we hebben en hoe die zijn opgebouwd. We hebben gekeken naar hoe Nederland wordt beschermd, wat het Deltaplan inhoudt, welke polders we hebben en over de zeespiegel. Ook weten we wat we in een noodpakket thuis moeten hebben voor als er weer een ramp zou kunnen gebeuren. Er zijn veel posters gemaakt en gedeeld met de hele groep.
Valentijn
We hebben ook aandacht besteed aan Valentijn. Zo had meester Ruben een leuke schrijfopdracht en schreef iedereen een brief voor iemand. Deze brieven hebben wij bezorgd bij de juiste persoon of hebben ze meegenomen in de tas. Ook hadden we nog een escape room van Valentijn en heeft iedereen een hartjes magneet mee naar huis. Tot slot hebben we nog een gesprekje gehad over liefdes en verkeringen, aangezien dit veel speelt in de groep. Hoe ga je hiermee om, wat doe je wel en niet? Fijn om zo even met elkaar te kletsen.
Vervolg thema
Na de vakantie gaan we verder met ons thema. We gaan verder op reis door Nederland en openen ons reisbureau. We doen eerst nog verder onderzoek naar onze provincie, welke bezienswaardigheden zijn leuk om te bezoeken. We voeren verschillende experimenten uit. We denken na over het inrichten van onze vakantiebeurs en maken een reisplan. We hopen jullie te verwelkomen op onze vakantiebeurs (datum volgt later). Naast deze activiteiten gaan we ook nog bezig met het organiseren van het ‘Ik hou van Holland’ spel voor groep 7 en onze presentatie, waarbij jullie van harte welkom zijn. De presentatie zal plaatsvinden op 11 april van 11.45 – 12.15 uur. Zet hem alvast in je agenda!